In samenwerking met verschillende stadsdiensten, lanceerde de seniorenraad in Poperinge in januari 2024 de campagne 'Oud is Goud'. Met de campagne hoopt de raad dat de samenleving positiever zal kijken naar ouder worden.
Doel?
Oudere volwassenen worden te vaak gezien als passief, afhankelijk en hulpbehoevend. Ze hebben het gevoel dat ze niet meer als volwaardig lid van de maatschappij beschouwd worden. Ze voelen zich afgeschreven, hun mening wordt minder gevraagd. Dat beeld wil de seniorenraad ombuigen met de campagne 'Oud is Goud', die in januari 2024 werd gelanceerd.
De campagne startte met een bevraging, om te onderzoeken hoe inwoners van Poperinge denken over ouder worden. 195 mensen van verschillende leeftijden vulden de bevraging in.
Infosessie
De raad organiseert op dinsdag 27 augustus een infosessie om het project nog eens toe te lichten aan de inwoners. Ook de resultaten van de bevraging en de daaruit voortvloeiende doelstellingen zullen worden voorgesteld. Interesse in de infosessie? Je vindt er hier meer informatie over.
Meer weten?
Op de website van stad Poperinge lees je meer over de campagne.
Als je goed bent, ben je nooit oud